zaterdag 4 juni 2016

Weer enorm veel gezien!

Vanmorgen was iedereen weer voor de wekker wakker, dat is toch wel lekker hoor want dan heb je nog eens wat aan je dag :-)

Vandaag is het de trouwdag van Jacqueline en Kenneth, 12 jaar zijn ze getrouwd. Gisteravond zijn we wat langer in de bar blijven hangen zodat we op ons gemak op zoek konden naar een kleinigheidje.

Ik kan je zeggen dat valt nog niet mee, maar uiteindelijk is het ons gelukt en hebben we, hoe kan het ook anders, een Amerikaans peper en zout stel voor ze gekocht.

Dus vanmorgen eerst het koppel gefeliciteerd en het cadeautje gegeven en daarna gezellig op pad. We hebben weer een volle agenda voor vandaag, dus hop eerst ontbijten.

Het blijft ideaal al die eettentjes in de buurt, genoeg keuze en iedere keer een ander restaurantje. Al kan je niet overal even lekker ontbijten.

Na het ontbijt richting de Hop on-Hop off bus, als eerste stond het Empire State Building op de lijst. Jacqueline en ik waren zo druk aan het kletsen dat we er gewoon voorbij liepen. Gelukkig waren de mannen alerter, al moet ik zeggen dat de ingang niet echt in het oog springt hoor.

Wij naar binnen en daar begon het zigzaggen weer tussen alle lijnen, ook weer door de security check en uiteindelijk met de lift naar boven tot aan de 86e verdieping.
Wat een geweldig uitzicht hadden we, het weer was ook goed, dus dat scheelt ook altijd weer (al was het nog wel een beetje heiig). Natuurlijk weer de nodige foto's gemaakt, want vanaf hier zijn ze echt wel anders hoor hahahaha.

Nadat we alle kanten goed bekeken en vastgelegd hadden was het tijd om wat te gaan drinken, want je krijgt echt wel dorst van de toerist
uithangen.

Daarna richting het Flatiron Building, gewoon weer lekker een stukje lopen. Het was niet al te ver en al snel zagen we dit bijzondere gebouw voor ons. Hier kan je helaas niet naar binnen, maar vanaf de buitenkant is het ook al een bijzonder gezicht.

Het Flatiron Building staat ook wel bekend als het strijkijzer gebouw. In eerste instantie had het gebouw een andere naam, The Fuller Building, maar vanwege de unieke vorm begonnen de inwoners van New York het gebouw de Flatiron Building te noemen. Uiteindelijk werd besloten om het gebouw zo te noemen. Na de voltooiing van de bouw in 1902 was de Flatiron Building het grootste gebouw van de stad en pas de tweede wolkenkrabber van New York.

Na het Flatiron kregen onze voeten weer een beetje rust en zijn we weer op de bus gesprongen naar Washington Square Park.

Wat een heerlijk park is dit, we hebben even rondgekeken en lekker bij de fontein gezeten. Dit is een park waar je best wat tijd kan doorbrengen, het is niet groot, maar gewoon een heerlijk stuk groen in de drukte. Er spelen straatartiesten, kinderen zwemmen in de fontein, er rennen eekhoorntjes door het gras en de kleine versie van de Arc de triomph is hier te zien.

Na het park te voet richting Little Italy en China Town. We hebben een heerlijk stuk gelopen door gezellige straatjes, maar gaan toch onze voeten wel lekker voelen. In China Town besluiten we een hapje te eten en we duiken een chinees restaurant in. Behalve bizarre gerechten als pork stomach en pig blood stonden er gelukkig ook "lekkere" gerechten op de kaart.

We hebben dan ook alemaal heerlijk zitten smullen bij een kopje Chinese thee.
Het afrekenen was weer een dingetje op zich, dat kon nl alleen contant en laten we daar nou net niet op gerekend hebben. Maar uiteindelijk redden we het met onze laatste dollarcenten en lopen we blut de zaak uit. Eerst op zoek naar een pinautomaat.

Die vonden we in Little Italy, hier staan ze echt om de vijf meter, ze zien er alleen niet allemaal zo betrouwbaar uit. Maar uiteindelijk wagen we de gok bij een en zowaar even later hebben we weer cash op zak.
We lopen hier nog wat gezellig door de winkelstraatjes te struinen als we opeens een Christmas store zien, daar moeten we natuurlijk even naar binnen.
Jacqueline koopt wat voor de meiden en wij kijken alleen wat rond.
Daarna stappen we weer op de Hop on-Hop off bus richting The High Line. Dit is een stadspark dat is aangelegd op een verhoogde spoorweglijn die niet langer in gebruik is.
De verwachtingen waren hoog, maar vielen enorm tegen. Man man wat een drukte, je schiuvelde echt achter elkaar aan. Beetje jammer, het viel echt tegen, al is het wel leuk aangelegd.
We hadden het dan ook al snel gezien en bij de ingang van de Chelsea Market zijn we er snel afgegaan en de markt ingedoken.

De Chelsea Market is een overdekte markt in een voormalige Oreo fabriek. In 1990 is deze fabriek helemaal gerenovereerd. Op de bovenste verdiepingen zijn kantoorpanden gebouwd en op de begane grond vindt je winkeltjes en restaurants. Er hangt echt een gezellige sfeer en je kan er heerlijk eten, al hebben wij dat dan niet gedaan hahaha.

Na de Chelsea market werd het tijd om terug te gaan naar het hotel, het was weer mooi voor vandaag en vanavond gaan we ook weer op pad, dus op naar huis.

Na even zoeken en puzzelen gevonden hoe we met de metro naar het hotel konden, hebben ze de dienstregeling gewijzigd. Het duurde even voordat we daar achterkwamen, het hing op een A4tje aan de muur, maar uiteindelijk met overstap waren we weer op Time Square. Jacqueline en Kenneth gingen gelijk naar het hotel, maar wij zijn nog even de bar bij Appelbees ingedoken voor een koud biertje en een heerlijke snack. Wat smaakt dat toch heerlijk zo'n ijskoude Corona na een lange dag.

Uiteinelijk zijn wij ook naar het hotel gegaan en hebben we de voeten nog even wat rust gegeven voordat we weer op pad gingen voor het avondprogram.
Wederom bij de Appelbees gegeten, dit keer in het restaurant en daarna op pas naar het Rockefeller.

Aangezien het de eerste keer niet lukte vanwege de bewolking hadden we besloten om New York dan maar bij nacht te bekijken.

Nou daar hebben we geen spijt van gehad, wat een waanzinnig gezicht is dat zeg, echt geweldig!! We hebben weer de nodige foto's gemaakt van NYC by Night. Wat was dit een mooie afsluiting van een heerlijke
dag.

Slaap lekker allemaal, morgen volgen nog meer avonturen.