zondag 5 juni 2016

Onze laatste volle dag.

Vandaag geen wekker gezet. Onze lijst met "things to do" is grotendeels afgevinkt en een keer wat langer liggen is ook wel lekker.

Helaas regende het toen we de gordijnen opzij schoven en het zag er ook niet naar uit dat dat snel zou ophouden. Dus even overleg wat handig was om te doen. We besloten om maar met een museum te beginnen en die zijn er genoeg in New York.
Uiteindelijk is de keuze op de MET gevallen The Metropolitan Museum of Art.

Dus na ons ontbijt zijn we met de metro richting the MET gegaan. We moesten nog een klein stukje lopen vanaf de metro en onderweg zijn we nog even een grote dierenwinkel ingedoken.
Hier in Amerika zijn ze zo gek wat betreft hun honden dat ik iedere keer weer mijn ogen uitkijk. Kleding voor de hond is aan ons niet besteed, dat vind ik echt zo belachelijk. Maar we hebben wel twee speeltjes gekocht, 1 Darth Vader bal met cape en een Moose hahahaha hoe kan het ook anders, alleen is deze laatste niet voor de honden, maar voor mijn eigen verzameling.

Daarna door naar the MET. Nu ben ik niet zo van de musea en ik moet zeggen dat ik er in het begin ook niet zoveel aan vond (later gelukkig wel). Het is zo waanzinnig groot en er is zoveel te zien, je kijkt wat dat betreft dan wel weer je ogen uit.

Om even kort te gaan, ik denk dat we er ongeveer 3 à 4 uur gelopen hebben en toen hadden we er allemaal wel genoeg van. Al hadden we toen alleen nog maar de beneden verdieping gezien, echt bizar.

We gingen het museum verlaten en richting een Mall, als het dan toch geen mooi weer was dan maar overdekt shoppen.
Dus weer richting de Hop on-Hop off bus om naar de Mall te gaan. Buiten gekomen bleek het droog te zijn, een aangename verrassing.
Kenneth had besloten terug te gaan naar het hotel, hij was moe en had flink last van zijn voeten en dat shoppen hoefde van hem niet zo.

Na een tijdje wachten bij de halte van de bus kwamen we er achter dat er een Joodse parade was waardoor 5th Aveneu helemaal afgesloten was en het dus nog wel een tijdje kon duren voordat er een bus kwam. In de tussentijd was er al weer overleg gepleegd of we nog wel naar de Mall gingen u het weer droog was. De Brooklyn Bridge stond nl ook nog wel bij iedereen op het lijstje.

Dus de plannen veranderd, we gingen verder met de metro, Kenneth ging nog steeds terug naar het hotel en wij gaan met z'n drieën naar de Brooklyn Bridge.

Ook hier keken we weer onze ogen uit, wat een geweldig bouwwerk is dit zeg, fantastisch.
De brug is gebouwd in 1883 en verbindt Brooklyn met Lower Manhattan. Er werd maar liefst 13 jaar lang aan de brug gebouwd en het is een van de oudste hangbruggen van New York. De brug is 1825 meter lang waarvan 486 meter rivieroverspanning en hij is 27 meter breed.

We hebben een heel stuk over de brug gelopen, maar zijn niet helemaal naar de andere kant gegaan. We hebben weer de nodige foto's gemaakt en genoten van dit toch wel onverwachte bezoek.

Nu was het toch echt wel tijd om terug naar het hotel te gaan. Beneden bij de brug is de halte van de Hop on-Hop off, dus deze hebben we genomen terug naar het hotel. Zo zagen we ook nog het andere deel van de route, altijd leuk.
De buskaartjes waren eigenlijk verlopen, maar aangezien we nog geen een keer goed zijn gecontroleerd durfde we de gok wel te nemen. Gewoon een beetje met je kaartje wapperen en het is oke;-)

In het hotel aangekomen had iedereen even wat tijd voor zichzelf en ook de minder leuke dingen moeten gedaan worden namelijk inchecken voor de terugreis.
Ook al vermaken we ons hier prima morgen gaan we toch echt weer terug naar ons kikkerlandje.

We hadden net besloten waar we zouden gaan eten toen het enorm begon te hozen. Echt niet een beetje, maar gewoon waanzinnig. Oke op zoek naar een sushi restaurant heeeel dichtbij het hotel en niet op 10 minuten loopafstand.
Gelukkig zat er een om de hoek, dus gekleed tegen weer en wind op weg om onze heerlijke week New York af te sluiten.

We hebben heerlijk gegeten en een super week afgesloten. Alles wat we graag wilde zien en doen hebben we gezien en gedaan. We hebben enorm veel gelopen, gelachen en genoten. Kortom het was geweldig!